Sposoby załatwiania spraw
Procedura rozpatrywania skarg i wniosków w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej Sanatorium Uzdrowiskowym Ministerstwa Spraw Wewnętrznych w Kołobrzegu
-
Osobami właściwymi do rozpatrywania skarg i wniosków dotyczących
działalności Sanatorium są Dyrektor Sanatorium, a w czasie jego
nieobecności wyznaczona przez niego osoba.
-
Dyrektor Sanatorium lub upoważniona przez niego osoba przyjmuje
osobiście
w sprawach skarg i wniosków w czwartki w godz. 1300 – 14 00.
-
Skargi i wnioski mogą być wnoszone w dowolnej formie: pisemnej (w tym
za pośrednictwem poczty elektronicznej) lub ustnej.
-
Skargi i wnioski składane na piśmie przyjmowane są codziennie w
godzinach od 700 do 1430 w sekretariacie
Sanatorium, gdzie są rejestrowane i przekazywane zgodnie z dekretacją Dyrektora, celem zebrania wyjaśnień.
-
Ewidencję skarg i wniosków wpływających do Sanatorium prowadzi Asystent
Dyrektora.
-
Odpowiedzi na skargi w formie pisemnej są udzielane na piśmie.
Dopuszcza się udzielenie odpowiedzi ustnej na pisemne skargi i wnioski
kuracjuszy, jeśli po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego
kuracjusz nadal przebywa w Sanatorium. Fakt ten należy udokumentować
stosownym zapisem na skardze lub wniosku.
-
W przypadku zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie, po wyjaśnieniu
zarzutów osoba uprawniona udziela ustnych wyjaśnień, o ile skarżący nie
zastrzeże udzielenia odpowiedzi na piśmie.
-
Wnoszący skargę lub wniosek może zastrzec na piśmie nie ujawnianie
swoich danych osobowych w informacjach przekazywanych poza Sanatorium.
-
Skargi i wnioski nie dotyczące działalności Sanatorium przekazuje się
niezwłocznie do właściwego adresata, informując o tym zainteresowanego.
-
Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska oraz adresu
wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
-
Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich
przedmiotu, wzywa się wnoszącego do złożenia, w terminie 7 dni od dnia
otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że
nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez
rozpatrzenia.
-
Zgłoszone skargi i wnioski winny być rozpatrzone w terminie do 30 dni.
-
W przypadkach spraw wymagających dłuższego niż wyżej określony termin
rozpatrzenia z przyczyn niezależnych od Sanatorium, należy wnoszącego
skargę lub wniosek poinformować o przyczynie opóźnienia, wskazując
termin udzielenia odpowiedzi.
-
W celu właściwego rozpatrzenia sprawy Dyrektor Sanatorium uzyskuje od
osoby odpowiedzialnej za prawidłowe funkcjonowanie komórki, której
dotyczy skarga lub wniosek, o wyjaśnienia i opinie w przedmiotowej
sprawie.
-
Zgłoszone skargi i wnioski powinny być rozpatrzone i załatwione z
należytą starannością, wnikliwością i terminowo. Załatwienie skargi lub
wniosku powinno być poprzedzone rozpatrzeniem wszystkich okoliczności
sprawy.
-
Skarga lub wniosek dotyczący określonej osoby nie może być rozpatrywany
przez tę osobę ani przez osobę, wobec której pozostaje ona w stosunku
nadrzędności służbowej.
-
Przyjmujący skargi i wnioski sporządza w terminie do końca stycznia
następnego roku sprawozdanie oraz analizę skarg i wniosków, które
wpłynęły do Sanatorium i przedkłada Dyrektorowi. Sprawozdanie i analizę skarg i wniosków
przedkłada się Radzie Społecznej.
-
W przypadku złożenia przez Radę Społeczną uwag do sprawozdania i
analizy skarg i wniosków, Dyrektor Sanatorium ustosunkowuje się do nich i podejmuje, w uzasadnionych przypadkach, odpowiednie działania, z wyłączeniem spraw
podlegających nadzorowi medycznemu.
Opublikował: Franciszek Bonkowski
Publikacja dnia: 26.05.2022, 11:18
Dokument oglądany razy: 769
Podpisał: Franciszek Bonkowski
Dokument z dnia: 29.04.2022