Załącznik do Zarządzenia Nr 12/2024
REGULAMIN POBYTU PACJENTA
w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej Sanatorium Uzdrowiskowym Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Kołobrzegu
CZĘŚĆ A
Dotyczy pobytu leczniczego Pacjenta NFZ
1. Pacjent
przebywa w Sanatorium na leczeniu uzdrowiskowym w ramach turnusu
ogólnosanatoryjnego.
2. Pobyt w
Sanatorium realizowany jest na podstawie skierowania na leczenie uzdrowiskowe
wystawione przez lekarza ubezpieczenia zdrowotnego potwierdzonego przez Oddział
Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia.
3. Po
przybyciu do Sanatorium Pacjent przedkłada:
a) skierowanie
na leczenie uzdrowiskowe,
b) dowód
tożsamości,
c) aktualny
dowód ubezpieczenia zdrowotnego.
Na podstawie wyżej wymienionych dokumentów
Pacjent otrzymuje kartę pobytu.
4. Pobyt w
Sanatorium rozpoczyna się od dnia określonego w skierowaniu NFZ od godziny 1400,
a kończy się o godzinie 1200 ostatniego dnia wskazanego w
skierowaniu.
5. W przypadku
wcześniejszego przyjazdu Sanatorium nie gwarantuje zakwaterowania. Wcześniejsze
zakwaterowanie może nastąpić jedynie w przypadku wolnych miejsc za pełną
odpłatnością wynikającą
z cennika obowiązującego w Sanatorium.
6.
Pacjent zostaje zbadany przez lekarza prowadzącego w
ciągu 24h od przyjęcia na oddział. Zabiegi lecznicze przepisuje wyłącznie
lekarz, na podstawie aktualnego stanu zdrowia z uwzględnieniem przeciwwskazań
zdrowotnych. Kartę zabiegową, po zaplanowaniu pacjent dostaje do pokoju.
7. Pacjent
zobowiązany jest zapłacić za pobyt i uiścić opłaty obowiązkowe wynikające z
Cennika Usług Åšwiadczonych Odpłatnie przez SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowe MSWiA
w Kołobrzegu oraz opłatę uzdrowiskową w ciągu 72h od przyjazdu do Sanatorium. Recepcja przyjmuje wpłaty od dnia następnego po przyjeździe.
Rekomenduje się wpłaty kartą płatniczą.
8. Informacji
na temat funkcjonowania oddziału, terminów badań lekarskich, zabiegów itp.
udziela pielęgniarka.
9. Pacjent
zapoznaje się z informacją o prawach Pacjenta SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowego
MSWiA w Kołobrzegu, znajdującą się na tablicach informacyjnych przy dyżurkach
pielęgniarskich.
10. Zmianowość posiłków uzależniona jest
od liczby Pacjentów przebywających w Sanatorium. Informacja o godzinach
posiłków wywieszona jest w gablocie informacyjnej przy Jadalni.
11. Informacja o godzinach udzielania
zabiegów znajduje się terenie Działu Usprawniania Leczniczego.
12. Pacjent
stosuje się do wszystkich zaleceń leczniczych wydawanych przez lekarzy i
pielęgniarki.
13. Pacjent
zgłasza się na badania i zabiegi punktualnie, w wyznaczonym miejscu, ściśle
przestrzegając wskazań leczniczych w zakresie pobierania zabiegów. W przypadku
spóźnienia planowany zabieg w danym dniu może nie zostać wykonany. Zabiegi
niewykorzystane z winy Pacjenta przepadają. Odstępowanie zleceń na zabiegi
innym osobom jest zabronione.
14. Przedmioty
wartościowe Pacjent powinien przechowywać w depozycie prowadzonym przez
Recepcję Sanatorium, która informuje o
zasadach korzystania z depozytu i udostępnia Instrukcję prowadzenia depozytu.
15. Sanatorium
nie ponosi odpowiedzialności za zaginione przedmioty wartościowe nie oddane do
depozytu.
16. Pacjent
przestrzega przepisów przeciwpożarowych i sanitarnych, utrzymuje czystość w
zajmowanym pokoju i na terenie Sanatorium oraz stosuje się do ustalonego
porządku w Sanatorium:
·
przed wyjściem z pokoju wyłącza światło i telewizor,
zamyka okna, zakręca krany,
·
w pokojach zabrania się używać sprzętów własnych: grzałek, grzejników, żelazek,
itp.,
·
zamyka pokój na czas swojej nieobecności,Pacjent kończący pobyt w sanatorium oddaje
klucz/kartę w Recepcji
· Pacjent kończący pobyt w sanatorium oddaje
klucz/kartę w Recepcji
·
zabrania się wynoszenia ze stołówki sztućców, nakryć
stołowych oraz posiłków do pokoi,
·
cisza nocna obowiązuje w godzinach od 2200
do 600.
·
na terenie Sanatorium obowiązuje zakaz dokarmiania
ptaków (w tym z balkonów i okien),
·
zabronione jest rozpinanie samozamykaczy drzwi
przeciwpożarowych na korytarzach i w pokojach oraz podpierania ich,
17. Zabrania
się przywożenia i przetrzymywania na terenie Sanatorium zwierząt.
18. Pacjent
ponosi w całości odpowiedzialność materialną za szkody w mieniu Sanatorium
powstałe z jego winy. Wysokość odszkodowań określa Cennik Usług Åšwiadczonych
Odpłatnie Przez SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowe MSWiA w Kołobrzegu.
19. Na terenie
całego Sanatorium (pomieszczenia, balkony, teren otaczający obiekt) obowiązuje bezwzględny zakaz palenia tytoniu i spożywania napojów alkoholowych zgodnie z
Ustawą z dnia 9 listopada 1995 r. o ochronie zdrowia przed następstwami
używania tytoniu i wyrobów tytoniowych. Za każdorazowe
złamanie zakazu Pacjent zapłaci opłatę w wysokości 500 zł (pięćset złotych).
20. Na terenie
całego Sanatorium działa System Sygnalizacji Pożaru. W całym obiekcie oraz w
każdym pokoju znajdują się czujki przeciwpożarowe oraz przyciski pożarowe na
korytarzach, które reagują na lotne produkty spalania (dym). Za nieuzasadnione
uruchomienie Systemu Sygnalizacji Pożaru, Pacjent zapłaci na rzecz Sanatorium
karę w kwocie określonej w Cenniku Usług
Åšwiadczonych Odpłatnie Przez SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowe MSWiA w Kołobrzegu.
21. Pacjent,
przebywający w pokoju wyposażonym w: czajnik, lodówkę, telewizor lub w pokoju
wyposażonym w jedno lub dwa z tych urządzeń, zobowiązany jest do zapłaty od dnia
następnego po przyjeździe (nie później niż w ciągu 72h) za każde z tych
urządzeń opłatę określoną w Cenniku Usług Åšwiadczonych Odpłatnie Przez SP ZOZ
Sanatorium Uzdrowiskowe MSWiA w Kołobrzegu, za każdy dzień pobytu w Sanatorium.
22. W przypadku
skrócenia pobytu w Sanatorium, przez Pacjenta ze skierowaniem z NFZ (późniejszy
przyjazd, nieuzasadniona rezygnacja z kontynuowania leczenia bądź skreślenie z
listy Pacjentów), Pacjent uiści na rzecz Sanatorium odszkodowanie z tytułu
gotowości Sanatorium do wykonywania świadczeń zdrowotnych i straty z tytułu
niezrealizowanej części kontraktu z NFZ w wysokości iloczynu stawki osobodnia
wynikającej z umowy z NFZ i liczby dni, o którą został skrócony pobyt.
23.
W przypadku nieuzasadnionego skrócenia pobytu
(wcześniejszy wyjazd nieuzasadniony) pobyt kończy się do godz. 12:00 śniadaniem, w tym dniu nie przysługują zabiegi.
24. W chwili otrzymania zgody na przepustkę
powyżej 12 godzin pacjentowi nie przysługuje zwrot za wniesione opłaty z tytuły
odpłatności za wyżywienie i zakwaterowanie oraz inne dodatkowe opłaty. Ponadto, Pacjent uiści na rzecz Sanatorium
odszkodowanie z tytułu gotowości Sanatorium do wykonywania świadczeń
zdrowotnych i straty z tytułu niezrealizowanej części kontraktu z NFZ w
wysokości iloczynu stawki osobodnia wynikającej z umowy z NFZ i liczby dni, na
które została udzielona przepustka.
25. Pacjent nie
uiści odszkodowania wskazanego w pkt. 21 w
przypadku uzasadnionego i udokumentowanego skrócenia pobytu w Sanatorium. Za
uzasadnione skrócenie pobytu uznaje się skrócenie z ważnych powodów, w
szczególności: śmierci w rodzinie, nagłej choroby członka rodziny wymagającego
opieki, innych zdarzeń losowych, do których powstania Pacjent się nie
przyczynił.
26. Zamiar
wcześniejszego wyjazdu Pacjent zgłasza pielęgniarce, celem wykonania
niezbędnych formalności związanych z wypisem i uregulowaniem wzajemnych
zobowiązań.
27. Po
wykorzystaniu zabiegów i zdaniu karty zabiegowej w dyżurce pielęgniarek pacjent
otrzymuje kartę informacyjną (wypis) z leczenia sanatoryjnego.
28. W dniu
wyjazdu Pacjent przekaże:
-
klucze/kartę pobytu od swojego pokoju - do Recepcji.
29. Pacjent,
który nie przestrzega postanowień niniejszego Regulaminu, a w szczególności nie
przestrzega zaleceń objętych programem leczenia sanatoryjnego albo w sposób
szkodliwy dla zdrowia lub uciążliwy dla innych pacjentów i otoczenia narusza
Regulamin, może zostać wydalony z Sanatorium. W takim przypadku Pacjent zapłaci
odszkodowanie wskazane w pkt. 21. Decyzję w sprawie skreślenia z listy
Pacjentów podejmuje Dyrektor Sanatorium w uzgodnieniu z lekarzem prowadzącym.
30. Skargi i
wnioski dotyczące pobytu w Sanatorium przyjmuje Dyrektor Sanatorium w czwartki w godz. 1300 – 1400.
31. W Sanatorium obowiązują obostrzenia
sanitarne według aktualnych przepisów i wytycznych Głównego Inspektoratu
Sanitarnego i Ministerstwa Zdrowia.
CZĘŚĆ B
Dotyczy pobytu leczniczego Pacjenta komercyjnego
1. Pacjent przebywa w Sanatorium na
leczeniu uzdrowiskowym w ramach komercyjnego pobytu leczniczego.
2. Pobyt w Sanatorium realizowany jest na
podstawie indywidualnej umowy o świadczenie usług zdrowotnych.
3. Po przybyciu do Sanatorium Pacjent
przedkłada dowód tożsamości.
4. Na podstawie wyżej wymienionych dokumentów
Pacjent otrzymuje kartę pobytu.
5. Pobyt w Sanatorium rozpoczyna się od godziny
12:00 w
pierwszym dniu przyjazdu, a kończy się o godz.10:00 w ostatnim dniu pobytu.
6. W przypadku wcześniejszego przyjazdu
Sanatorium nie gwarantuje zakwaterowania. Wcześniejsze zakwaterowanie może
nastąpić jedynie w przypadku wolnych miejsc za pełną odpłatnością wynikającą
z obowiązującego w Sanatorium cennik
7. Pacjent zostaje zbadany przez lekarza
prowadzącego po przyjęciu.
8.
Zabiegi lecznicze przepisuje wyłącznie lekarz, na podstawie aktualnego
stanu zdrowia z uwzględnieniem przeciwwskazań zdrowotnych. Kartę zabiegową, po
zaplanowaniu pacjent dostaje do pokoju.
9. Pacjent zgłasza się na zabiegi punktualnie,
w wyznaczonym miejscu, ściśle przestrzegając wskazań leczniczych w zakresie
pobierania zabiegów. W przypadku spóźnienia planowany zabieg w danym dniu może
nie zostać wykonany. Zabiegi niewykorzystane z winy Pacjenta przepadają.
Odstępowanie zleceń na zabiegi innym osobom jest zabronione.
10. Dzień przyjazdu, dzień wyjazdu i dni
świąteczne są dniami bez zabiegów rehabilitacyjnych.
11. Informacji na temat funkcjonowania
Sanatorium udziela pielęgniarka oraz pracownicy Recepcji.
12. Pacjent zobowiązany jest zapłacić za pobyt
w Recepcji, w dniu przyjazdu (rekomendujemy korzystanie z kart płatniczych).
13. Zmianowość posiłków uzależniona jest od liczby Pacjentów
przebywających w Sanatorium. Informacja o godzinach posiłków wywieszona jest w
gablocie informacyjnej przy Stołówce.
14. Informacja o godzinach udzielania zabiegów znajduje się terenie Bazy
Zabiegowej.
15. Pacjent stosuje się do wszystkich zaleceń
leczniczych wydawanych przez lekarzy i pielęgniarki.
16. Przedmioty wartościowe, Pacjent powinien
przechowywać w depozycie prowadzonym przez Recepcję Sanatorium. Informacji o
zasadach korzystania z depozytu udzielają pracownicy Recepcji, którzy
udostępnią Pacjentowi Instrukcję prowadzenia depozytu.
17. Sanatorium nie ponosi odpowiedzialności za
zaginione przedmioty wartościowe nie oddane do depozytu.
18. Pacjent przestrzega przepisów
przeciwpożarowych i sanitarnych, utrzymuje czystość w zajmowanym pokoju i na
terenie Sanatorium oraz stosuje się do ustalonego porządku w Sanatorium:
·
przed wyjściem z pokoju wyłącza światło i telewizor,
zamka okna, zakręca krany,
·
w pokojach zabrania się używać: grzałek, grzejników,
żelazek, itp.,
·
Pacjent zamyka pokój na czas swojej nieobecności,
·
wychodząc z budynku Sanatorium pacjent oddaje klucz
w Recepcji,
·
zabrania się wynoszenia ze stołówki sztućców, nakryć
stołowych oraz posiłków do pokoi,
·
na terenie Sanatorium obowiązuje zakaz dokarmiania
ptaków (w tym z balkonów i okien),
·
zabronione jest rozpinanie samozamykaczy drzwi
przeciwpożarowych na korytarzach i w pokojach oraz podpierania ich,
·
cisza nocna obowiązuje w godzinach od 22:00
do 6:00
19. Zabrania się przywożenia i przetrzymywania
na terenie Sanatorium zwierząt.
20. Pacjent ponosi w całości odpowiedzialność
materialną za szkody w mieniu Sanatorium powstałe z jego winy. Wysokość
odszkodowań określa Cennik Usług Åšwiadczonych Odpłatnie Przez SP ZOZ Sanatorium
Uzdrowiskowe MSWiA w Kołobrzegu.
21. Na terenie całego Sanatorium
(pomieszczenia, balkony, teren otaczający obiekt) obowiązuje bezwzględny zakaz
palenia tytoniu i spożywania napojów alkoholowych. Za każdorazowe złamanie
zakazu Pacjent zapłaci karę w wysokości 500 zł (pięćset złotych).
22. Na terenie całego Sanatorium działa System
Sygnalizacji Pożaru. W całym obiekcie oraz w każdym pokoju znajdują się czujki
przeciwpożarowe oraz przyciski pożarowe na korytarzach, które reagują na lotne
produkty spalania (dym). Za nieuzasadnione uruchomienie Systemu Sygnalizacji
Pożaru, Pacjent zapłaci na rzecz Sanatorium karę w kwocie określonej w Cenniku Usług Åšwiadczonych Odpłatnie Przez SP
ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowe MSWiA w Kołobrzegu.
23. W przypadku skrócenia pobytu w Sanatorium,
przez Pacjenta (późniejszy przyjazd,
nieuzasadniona rezygnacja z kontynuowania leczenia bądź skreślenie z listy
Pacjentów), Pacjent uiści na rzecz Sanatorium opłatę kompensującą z tytułu
gotowości Sanatorium do wykonywania świadczeń zdrowotnych i straty z tytułu
niezrealizowanej części umowy w wysokości iloczynu stawki osobodnia wynikającej
z umowy pomiędzy Sanatorium, a Pacjentem i liczby dni, o którą został skrócony pobyt.
24. Pacjent nie uiści opłaty, wskazanej w pkt.
23 w przypadku uzasadnionego i udokumentowanego
skrócenia pobytu w Sanatorium. Za uzasadnione skrócenie pobytu uznaje się
skrócenie z ważnych powodów, w szczególności: śmierci w rodzinie, nagłej
choroby członka rodziny wymagającego opieki, innych zdarzeń losowych, do
których powstania Pacjent się nie przyczynił.
25. W dniu wyjazdu Pacjent przekaże:
- kartę zabiegową -
dyżurnej pielęgniarce
- klucze i kartę pobytu od swojego pokoju - do
Recepcji.
26. Z Pacjentem, który nie przestrzega
postanowień niniejszego Regulaminu, a w szczególności nie przestrzega zaleceń
objętych programem leczenia sanatoryjnego albo w sposób szkodliwy dla zdrowia
lub uciążliwy dla innych pacjentów i otoczenia narusza Regulamin, może zostać
rozwiązana umowa świadczenia usług, bez zwrotu kosztów niewykorzystanego
pobytu.
27. Skargi i wnioski dotyczące pobytu w
Sanatorium przyjmuje Dyrektor Sanatorium w czwartki w godz. 13:00
– 14:00.
28. W Sanatorium obowiązują obostrzenia sanitarne według aktualnych
przepisów i wytycznych Głównego Inspektoratu Sanitarnego i Ministerstwa
Zdrowia.
CZĘŚĆ C
Dotyczy pobytu leczniczego Pacjenta turnusu antystresowego, turnusu profilaktyczno-rehabilitacyjnego, lub pobytu w ramach porozumienia pomiędzy SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowym MSWiA w Kołobrzegu, a jednostką kierującą
1. Pacjent przebywa w Sanatorium na leczeniu uzdrowiskowym w ramach komercyjnego turnusu antystresowego, turnusu profilaktyczno-rehabilitacyjnego lub pobytu w ramach porozumienia pomiędzy SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowym MSWiA w Kołobrzegu, a jednostką kierującą.
2. Pobyt w Sanatorium realizowany jest na podstawie indywidualnej umowy o świadczenie usług zdrowotnych pomiędzy SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowym MSWiA w Kołobrzegu, a jednostką kierującą
3. Po przybyciu do Sanatorium Pacjent
przedkłada dowód tożsamości.
4. Na podstawie wyżej wymienionych dokumentów
Pacjent otrzymuje kartę pobytu.
5. Pobyt w Sanatorium rozpoczyna się od godziny
12:00 w
pierwszym dniu przyjazdu, a kończy się o godz. 10:00 w ostatnim dniu pobytu.
6. W przypadku wcześniejszego przyjazdu Sanatorium
nie gwarantuje zakwaterowania. Wcześniejsze zakwaterowanie może nastąpić
jedynie w przypadku wolnych miejsc za pełną odpłatnością wynikającą
z obowiązującego w Sanatorium cennika.
7. Pacjent zostaje zbadany przez lekarza
prowadzącego po przyjęciu.
8.
Zabiegi lecznicze przepisuje wyłącznie lekarz, na podstawie aktualnego
stanu zdrowia z uwzględnieniem przeciwwskazań zdrowotnych. Kartę zabiegową, po
zaplanowaniu pacjent dostaje do pokoju.
9. Pacjent zgłasza się na zabiegi punktualnie,
w wyznaczonym miejscu, ściśle przestrzegając wskazań leczniczych w zakresie
pobierania zabiegów. W przypadku spóźnienia planowany zabieg w danym dniu może
nie zostać wykonany. Zabiegi niewykorzystane z winy Pacjenta przepadają.
Odstępowanie zleceń na zabiegi innym osobom jest zabronione.
10. Dzień przyjazdu, dzień wyjazdu i dni
świąteczne są dniami bez zabiegów rehabilitacyjnych.
11. Informacji na temat funkcjonowania
Sanatorium udziela pielęgniarka oraz pracownicy Recepcji.
12. Pacjent zobowiązany jest zapłacić za pobyt
w ciągu 3 dni od przyjazdu, w Recepcji (rekomendujemy korzystanie z kart
płatniczych).
13. Zmianowość posiłków uzależniona jest liczby Pacjentów przebywających
w Sanatorium. Informacja o godzinach posiłków wywieszona jest w gablocie
informacyjnej przy Stołówce.
14. Informacja o godzinach udzielania zabiegów znajduje się terenie Bazy
Zabiegowej.
15. Pacjent stosuje się do wszystkich zaleceń
leczniczych wydawanych przez lekarzy i pielęgniarki.
16. Przedmioty wartościowe, Pacjent powinien
przechowywać w depozycie prowadzonym przez Recepcję Sanatorium. Informacji o
zasadach korzystania z depozytu udzielają pracownicy Recepcji, którzy
udostępnią Pacjentowi Instrukcję prowadzenia depozytu.
17. Sanatorium nie ponosi odpowiedzialności za
zaginione przedmioty wartościowe nie oddane do depozytu.
18. Pacjent przestrzega przepisów
przeciwpożarowych i sanitarnych, utrzymuje czystość w zajmowanym pokoju i na
terenie Sanatorium oraz stosuje się do ustalonego porządku w Sanatorium:
·
przed wyjściem z pokoju wyłącza światło i telewizor,
zamka okna, zakręca krany,
·
w pokojach zabrania się używać: grzałek, grzejników,
żelazek, itp.,
·
Pacjent zamyka pokój na czas swojej nieobecności,
·
wychodząc z budynku Sanatorium pacjent oddaje klucz
w Recepcji,
·
zabrania się wynoszenia ze stołówki sztućców, nakryć
stołowych oraz posiłków do pokoi,
·
na terenie Sanatorium obowiązuje zakaz dokarmiania
ptaków (w tym z balkonów i okien),
·
zabronione jest rozpinanie samozamykaczy drzwi
przeciwpożarowych na korytarzach i w pokojach oraz podpierania ich,
·
cisza nocna obowiązuje w godzinach od 22:00
do 6:00.
19. Zabrania się przywożenia i przetrzymywania
na terenie Sanatorium zwierząt.
20. Pacjent ponosi w całości odpowiedzialność
materialną za szkody w mieniu Sanatorium powstałe z jego winy. Wysokość
odszkodowań określa Cennik Usług Åšwiadczonych Odpłatnie Przez SP ZOZ Sanatorium
Uzdrowiskowe MSWiA w Kołobrzegu.
21. Na terenie całego Sanatorium
(pomieszczenia, balkony, teren otaczający obiekt) obowiązuje bezwzględny zakaz
palenia tytoniu i spożywania napojów alkoholowych. Za każdorazowe złamanie
zakazu Pacjent zapłaci karę w wysokości 500 zł (pięćset złotych).
22. Na terenie całego Sanatorium działa System
Sygnalizacji Pożaru. W całym obiekcie oraz w każdym pokoju znajdują się czujki
przeciwpożarowe oraz przyciski pożarowe na korytarzach, które reagują na lotne
produkty spalania (dym). Za nieuzasadnione uruchomienie Systemu Sygnalizacji
Pożaru, Pacjent zapłaci na rzecz Sanatorium karę w kwocie określonej w Cenniku Usług Åšwiadczonych Odpłatnie Przez SP
ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowe MSWiA w Kołobrzegu.
23. W przypadku skrócenia pobytu w Sanatorium,
przez Pacjenta (późniejszy przyjazd, nieuzasadniona rezygnacja z kontynuowania
leczenia bądź skreślenie z listy Pacjentów), Pacjent uiści na rzecz Sanatorium
opłatę kompensującą z tytułu gotowości Sanatorium do wykonywania świadczeń
zdrowotnych i straty z tytułu niezrealizowanej części umowy w wysokości
iloczynu stawki osobodnia wynikającej z umowy pomiędzy Sanatorium, a jednostką
kierującą i liczby dni, o którą został skrócony pobyt.
24. Pacjent nie uiści opłaty, wskazanej w pkt.
23 w przypadku uzasadnionego i udokumentowanego
skrócenia pobytu w Sanatorium. Za uzasadnione skrócenie pobytu uznaje się
skrócenie z ważnych powodów, w szczególności: śmierci w rodzinie, nagłej
choroby członka rodziny wymagającego opieki, innych zdarzeń losowych, do
których powstania Pacjent się nie przyczynił.
25. W dniu wyjazdu Pacjent przekaże:
- kartę zabiegową -
dyżurnej pielęgniarce
- klucze i kartę pobytu od swojego pokoju - do
Recepcji.
26. Z Pacjentem, który nie przestrzega
postanowień niniejszego Regulaminu, a w szczególności nie przestrzega zaleceń
objętych programem leczenia sanatoryjnego albo w sposób szkodliwy dla zdrowia
lub uciążliwy dla innych pacjentów i otoczenia narusza Regulamin, może zostać
rozwiązana umowa świadczenia usług, bez zwrotu kosztów niewykorzystanego pobytu.
27. Skargi i wnioski dotyczące pobytu w Sanatorium przyjmuje Dyrektor Sanatorium w czwartki w godz. 13:00 – 14:00.
28. W Sanatorium obowiązują obostrzenia sanitarne według aktualnych
przepisów i wytycznych Głównego Inspektoratu Sanitarnego i Ministerstwa
Zdrowia.
CZĘŚĆ D
Dotyczy pobytu Gościa w ramach pobytu noclegowego
1. Pobyt w Sanatorium realizowany
jest na podstawie indywidualnej umowy o świadczenie usług.
2.
W recepcji Sanatorium należy przedłożyć dowód tożsamości oraz
indywidualną umowę o świadczenie usług.
3. Na podstawie wyżej
wymienionych dokumentów Gość otrzymuje kartę pobytu.
4.
Gość zobowiązany jest zapłacić w dniu przyjazdu za pobyt w Recepcji
(rekomendujemy korzystanie z kart płatniczych).
5. Pobyt w Sanatorium rozpoczyna
się od godz. 12:00 w pierwszym dniu przyjazdu, a kończy się
w ostatnim dniu o godz. 10:00,
6.
W przypadku wcześniejszego przyjazdu Sanatorium nie gwarantuje
zakwaterowania.
7.
Wcześniejsze zakwaterowanie może nastąpić jedynie w przypadku wolnych
miejsc za pełną odpłatnością wynikającą z obowiązującego w Sanatorium cennika.
8. Informacji na temat
funkcjonowania Sanatorium, udziela pielęgniarka oraz personel Recepcji.
11.
Zmianowość posiłków uzależniona jest od liczby Pacjentów przebywających w
Sanatorium. Informacja o godzinach posiłków wywieszona jest w gablocie
informacyjnej przy Stołówce.
12. Gość Sanatorium stosuje się do wszystkich
zaleceń wydawanych przez personel.
14. Usługi niewykorzystane przez Gościa przepadają. Odstępowanie zleceń
na usługi innym osobom jest zabronione.
15. Przedmioty wartościowe, Gość powinien przechowywać w depozycie
prowadzonym przez Recepcję Sanatorium. Informacji o zasadach korzystania z
depozytu udzielają pracownicy Recepcji, którzy udostępnią Instrukcję
prowadzenia depozytu.
16. Sanatorium nie ponosi odpowiedzialności za zaginione przedmioty
wartościowe nie oddane do depozytu.
17. Goście zobowiązani są do przestrzegania przepisów przeciwpożarowych i
sanitarnych, utrzymywania czystości w zajmowanym pokoju i na terenie Sanatorium
oraz stosowania się do ustalonego porządku w Sanatorium:
·
przed wyjściem z pokoju wyłączać światło i
telewizor, zamykać okna, zakręcać krany,
·
w pokojach zabrania się używać: grzałek, grzejników,
żelazek, itp.,
·
zamykać pokój na czas swojej nieobecności,
·
zabrania się wynoszenia ze stołówki sztućców, nakryć
stołowych oraz posiłków do pokoi.
·
na terenie Sanatorium obowiązuje zakaz dokarmiania
ptaków (w tym z balkonów i okien),
·
zabronione jest rozpinanie samozamykaczy drzwi
przeciwpożarowych na korytarzach i w pokojach oraz podpierania ich,
·
cisza nocna obowiązuje w godzinach od 22:00
do 6:00.
18. Zabrania się przywożenia i
przetrzymywania na terenie Sanatorium zwierząt.
19. Gość ponosi w całości odpowiedzialność materialną za szkody w mieniu
Sanatorium powstałe z jego winy. Wysokość odszkodowań określa Cennik Usług
Åšwiadczonych Odpłatnie Przez SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowe MSWiA w Kołobrzegu.
20. Na terenie całego Sanatorium (pomieszczenia, balkony, teren
otaczający obiekt) obowiązuje bezwzględny zakaz palenia tytoniu i spożywania
napojów alkoholowych. Za każdorazowe złamanie zakazu Pacjent zapłaci karę w wysokości
500 zł (pięćset złotych).
21. Na terenie całego Sanatorium działa System Sygnalizacji Pożaru. W
całym obiekcie oraz w każdym pokoju znajdują się czujki przeciwpożarowe oraz
przyciski pożarowe na korytarzach, które reagują na lotne produkty spalania
(dym). w kwocie określonej w Cenniku
Usług Åšwiadczonych Odpłatnie Przez SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowe MSWiA w
Kołobrzegu.
22. Z Pacjentem, który nie przestrzega postanowień niniejszego
Regulaminu, a w szczególności nie przestrzega zaleceń objętych programem
leczenia sanatoryjnego albo w sposób szkodliwy dla zdrowia lub uciążliwy dla
innych pacjentów i otoczenia narusza Regulamin, może zostać rozwiązana umowa
świadczenia usług, bez zwrotu kosztów niewykorzystanego pobytu.
23. W przypadku skrócenia pobytu w Sanatorium, przez Gościa (późniejszy przyjazd, nieuzasadniona
rezygnacja z kontynuowania pobytu bądź skreślenie z listy gości), Gość uiści na
rzecz Sanatorium opłatę kompensującą z tytułu gotowości Sanatorium do
wykonywania usług i straty z tytułu niezrealizowanej części umowy w wysokości
iloczynu stawki osobodnia wynikającej z umowy pomiędzy Sanatorium, a Gościem i
liczby dni, o którą został skrócony pobyt.
24. Gość nie uiści opłaty, wskazanej w pkt. 23 w
przypadku uzasadnionego i udokumentowanego skrócenia pobytu w Sanatorium. Za
uzasadnione skrócenie pobytu uznaje się skrócenie z ważnych powodów, w
szczególności: śmierci w rodzinie, nagłej choroby członka rodziny wymagającego
opieki, innych zdarzeń losowych, do których powstania Gość się nie przyczynił.
25. W dniu wyjazdu Gość przekaże:
-
kartę wykorzystanych usług dyżurnej pielęgniarce
-
klucze i kartę pobytu od swojego pokoju - do
recepcji.
26. Skargi i wnioski dotyczące pobytu w Sanatorium przyjmuje Dyrektor
Sanatorium w czwartki w
godz. 13:00 – 14:00.
27. W Sanatorium obowiązują obostrzenia
sanitarne według aktualnych przepisów i wytycznych Głównego Inspektoratu
Sanitarnego i Ministerstwa Zdrowia.
Załącznik Nr 1 do Regulaminu
ZASADY BEZPIECZNEGO POBYTU
W SP ZOZ SANATORIUM UZDROWISKOWYM MSWiA w KOŁOBRZEGU
Celem wdrażanych zasad jest:
1.
Zwiększenie bezpieczeństwa pacjentów oraz personelu.
2.
Minimalizowanie ryzyka zakażenia.
3. Kompleksowe działanie dostosowane do etapu zaawansowania stanu epidemicznego.
GODNY ZAUFANIA OBIEKT
·
Do Sanatorium może zgłosić się wyłącznie osoba
zdrowa, bez objawów chorobowych sugerujących chorobę zakaźną oraz osoba która
nie przebywa z osobą odbywającą kwarantannę , izolację lub sama jest objęta
kwarantanną czy izolacją.
·
Na terenie Sanatorium mogą przebywać wyłącznie
osoby zameldowane oraz personel pracujący.
·
Wszystkie wspólne pomieszczenia, ciągi
komunikacyjne, toalety, poręcze, klamki, windy są utrzymane w czystości i
systematycznie dezynfekowane.
·
Personel jest wyposażony w środki ochrony
osobistej oraz zaopatrzony w środki dezynfekujące.
· Podczas zameldowania, przy blacie recepcyjnym, może znajdować się tylko 1 osoba, wyjątkiem są opiekunowie asystujący Pacjentowi.
BEZPIECZNE POKOJE
·
Pokoje przed przyjazdem Pacjentów są gruntownie
sprzątane oraz dezynfekowane.
· W trakcie pobytu, pokój będzie sprzątany systematycznie, podczas nieobecności zameldowanych osób. Wszelkie potrzeby w zakresie czystości proszę zgłaszać telefonicznie dyżurnej Pielęgniarce, pracownikowi Recepcji lub bezpośrednio Pani Sprzątającej.
BEZPIECZNA STOŁÃ“WKA
·
Kucharze i Kelnerki są wyposażone w środki
ochrony osobistej, a posiłki przygotowują w rękawiczkach.
·
Przed wejściem na stołówkę należy zdezynfekować
ręce.
·
Podczas oczekiwania na wejście na stołówkę
należy zachować bezpieczny dystans społeczny.
· Stoliki na Stołówce są rozmieszczone w bezpiecznej odległości i są na bieżąco dezynfekowane.
BEZPIECZNA BAZA ZABIEGOWA
·
Przed wejściem na Bazę Zabiegową należy
zdezynfekować ręce.
·
Fizjoterapeuci są wyposażeni w środki ochrony
osobistej.
· Na zabiegi należy zgłaszać się punktualnie (zgodnie z harmonogramem w karcie zabiegowej), co pozwoli uniknąć kontaktu z innymi Pacjentami i da fizjoterapeutom czas na gruntowną dezynfekcję stanowiska zabiegowego.
NAJWAŻNIEJSZE
·
Dbaj o higienę i bezpieczeństwo swoje i innych.
·
Często myj ręce, szczególnie po każdorazowym
powrocie do pokoju.
·
Unikaj podawania dłoni i bliskiego kontaktu z
innymi.
·
Zachowaj bezpieczną odległość od innych osób.
·
Podczas kichania, kaszlu zasłaniaj usta zgięciem
łokciowym lub chusteczką.
· W przypadku zaobserwowania u siebie niepokojących objawów lub złego samopoczucia, pozostań w pokoju i zadzwoń do dyżurnej pielęgniarki lub Recepcji.
MONITORING
·
W celu zapewnienia bezpieczeństwa pracowników,
pacjentów oraz ochrony ich mienia w Sanatorium stosuję się obserwację
pomieszczeń, zwaną dalej monitoringiem.
·
Monitoring nie obejmuje pomieszczeń
higieniczno-sanitarnych, pokoi łóżkowych (chyba, że wynika to z innych
przepisów), przebieralni, szatni, jadalni.
·
Nagrania uzyskane w wyniku monitoringu
zawierające dane osobowe mogą być wykorzystane wyłącznie do celów, do których
zostały zebrane.
·
Nagrania są przechowywane przez okres nie
dłuższy niż 3 miesiące.
·
Administratorem systemu monitoringu jest
Dyrektor Placówki, który wyznaczył Inspektora Ochrony Danych.
·
W przypadku pytań dotyczących ochrony danych w zakresie monitoringu z
Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się za pośrednictwem adresu
e-mail: iod@mswia.kolobrzeg.pl lub listownie ma adres
Zakładu.
·
Szczegółowa informacja dotycząca przetwarzania Państwa danych osobowych
znajduje się na naszej stronie w Internecie.
Przydatne numery wewnętrzne telefonów:
Numery pokoi | Tel. Wew. | Godziny otwarcia | |
RECEPCJA | 1000 | całodobowa | |
DYŻURKA PIELĘGNIAREK | od 3-099 do 3-416 | 3216 | całodobowa |
od 4-001 do 4-315 | 4210 | 7:00-14:35 | |
od 4-401 do 4-615 | 4510 | całodobowa | |
od 4-701 do 4-915 | 4810 | 7:00-14:35 |
Numer alarmowy: 112
Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Kołobrzegu: 94 35 23 554.
p.o. DYREKTOR
SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowego MSWiA w Kołobrzegu
lek. med. Maria Pietryk